تاریخ انتشار: شنبه 1398/02/07 - 02:40
کد خبر: 309848

در گفتوگو با عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم مطرح شد:

۲ عضو اصلاح‌طلب شورا خواستار تعویق برگزاری انتخابات شدند/ تنها دلیل عدم تحقق ماده ۴۴ شیوه‌نامه، کوتاهی وزارت علوم بود

۲ عضو اصلاح‌طلب شورا خواستار تعویق برگزاری انتخابات شدند/ تنها دلیل عدم تحقق ماده ۴۴ شیوه‌نامه، کوتاهی وزارت علوم بود

محمدرضا محمدی در گفتوگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: تنها دلیل عدم تحقق ماده 44 شیوه نامه برگزاری انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم را در کوتاهی این وزارتخانه به علت عدم برگزاری به موقع جلسات و رسیدگی به همه استفساریه ها و شکایاتی که از انتخابات ها در زمان قانونی شده می دانیم که باعث شد چنین مشکلی به وجود بیاید که هماهنگ شده هم بود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا محمدی، عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم پیرامون به تاخیر افتادن انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات گفت: انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم روزگذشته با درخواست اعضای دانشجویی شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم با موافقت اعضای این شورا به تعویق افتاد.

محمدی در بیان دلایل این تعویق گفت: دو نفر اصلی عضو دانشجویی این شورا که اصلاح طلب و از ائتلاف طلوع آزادی هستند، خواستار تعویق برگزاری انتخابات بودند، نظر این افراد بر این بود که طبق تبصره 1 ماده 44 شیوه نامه برگزاری انتخابات باید دو هفته قبل از برگزاری انتخابات اسامی افرادی که حق رای دارند و می توانند در نشست حضور داشته باشند به صورت عمومی اعلام شود که با توجه به نامه ای که از طرف وزارت علوم به دانشگاه های سراسر کشور مبنی بر برگزاری انتخابات از 11 تا 13 اردیبهشت ماه فرستاده شده بود در شرایط فعلی کمتر دو هفته تا برگزاری انتخابات فاصله داشتیم و این افراد طی اقدامی غیر منطقی اعلام کردند با توجه به این موضوع اگر انتخابات برگزار شود به دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع درخواست ابطال انتخابات را خواهند داشت که همین مسئله باعث شد وزارت علوم خواسته آنها را بپذیرد و انتخابات به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اعتراض مسئولان نشریات به کوتاهی معاونت فرهنگی وزارت علوم +نامه

او ادامه داد: تنها دلیل عدم تحقق ماده 44 شیوه نامه برگزاری انتخابات شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم را در کوتاهی این وزارتخانه به علت عدم برگزاری به موقع جلسات و رسیدگی به همه استفساریه ها و شکایاتی که از انتخابات ها در زمان قانونی شده می دانیم که باعث شد چنین مشکلی به وجود بیاید که هماهنگ شده هم بود.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم گفت: ما با تعویق انتخابات شاهد تخلفات گسترده در شیوه نامه انتخابات خواهیم بود.در اولین مورد آن؛ در ماده اول شیوه نامه که اهم موضوعات و کلیات برگزاری انتخابات را اعلام می کند گفته شده که وزارت علوم فرصت دارد تا حداکثر تا نیمه خرداد ماه انتخابات را برگزار کند، تعویقی که دیروز اتفاق افتاد باعث شد تا انتخابات به بعد از ماه رمضان انتقال پیدا کند، یعنی انتخابات بعد از نیمه خرداد برگزار خواهد شد و این مهم ترین و اولین تخلفی است که اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: مانع اصلی آزادی بیان در کشور، دولت تحت امر جنابعالی است

محمدی گفت: مسئله بعدی این است که اگر بعد از ماه رمضان این انتخابات برگزار شود با توجه به دستورالعمل اجرایی ناظر بر نشریات دانشگاهی، شورای مرکزی ناظر بدون اعضای دانشجویی رسمیت نخواهد داشت و این رسمیت نداشتن باعث می شود تا این شورا تا زمان برگزاری انتخابات تشکیل شورای جدید منحل شود. با توجه به این تعویق، اگر در زمان برگزاری انتخابات کوچکترین تخلفی به وجود بیاید شورایی برای بررسی این تخلفات اصلا وجود نخواهد داشت زیرا شورای مرکزی ناظر منحل شده است و این خود مسئله ای شبهه برانگیز است که نتیجه انتخابات را در هاله ای از ابهام خواهد برد.

او گفت: ما همه این مسائل را در جلسه اخیر مطرح کردیم اما گویی همه مسائل از قبل تعیین شده بود و ما سعی کردیم تا از حقوق دانشجویان دفاع کنیم اما اصلا وجهی داده نشد. باید توجه کرد زمانی که برای انتخابات مقرر شده است در زمان فروجه امتحانات پایان ترم  دانشجویان قرار دارد و این موضوع می تواند مشارکت را به شدت کاهش دهد.

او تصریح کرد: متاسفانه این نکات نتوانست توجه دوستان در وزارت علوم را برانگیزد و به صورت یک سویه و سو گیرانه و طی هم نظری که بین مسئولین وزارت علوم و اعضای دانشجویی هیئت ناظر اتفاق افتاد، انتخابات برخلاف نص صریح شیوه نامه به تعویق افتاد و باید دید تدبیر دوستان برای این قضیه چه خواهد بود.

او در پایان گفت: البته  همانطور که در جلسه هم به شدت به این قضیه اعتراض کردیم، اعتراض خود را ادامه می دهیم و اصرار داریم که انتخابات در زمان مقرر برگزار شود، چرا که تخلف از شیوه نامه به هیچ وجه قابل قبول نیست. هر چند شیوه نامه فعلی در بسیاری از موارد خلاهایی داشته و نیاز به اصلاح دارد ولی این موضوع که ما به همین قانون فعلی پایبند نباشیم خود دامن زدن به آنارشیسمی است که اصلا نمی تواند مفید باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران عزادار سومین اختر تابناک آسمان ولایت
طلای جهانی در انتظار رکوردی دیگر
حرم مطهر رضوی غرق در غم و اندوه است
کنعانی: ما ملت امام حسینیم
قول طلای قهرمان پارالمپیک توکیو در پاریس
چگونه شبکه بانکی کشور به ناترازی رسید؟
حزب‌الله لبنان شهادت یکی از اعضای خود را تایید کرد
۳۲۰ تن طی حملات ۴۸ ساعت گذشته رژیم صهیونستی به شهادت رسیدند
حمله به موکب عزاداران حسینی در عمان
بارندگی شدید در افغانستان ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت
تهدید رشد سریع هوش مصنوعی برای اقتصاد آمریکا
موشک باران شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان
شرایط قابل قبول برای هوای پایتخت
ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان شد و معاون خود را معرفی کرد
بایدن: در دومین مناظره شرکت می‌کنم/ ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top